מתוך גלובס: רווח של כ-100 מ’ ש”ח על קרקעות לבעלי קנדה-ישראל

ברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי חברת קנדה-ישראל קנו קרקעות חקלאיות ב-50 אלף ש”ח בקדימה-צורן וכעת משווקים אותם במחיר כפול, בעקבות הבהלה הנמשכת לנדל”ן. על הנוסחה המנצחת של בעלי קנדה-ישראל מסופר בכתבה באתר גלובס.

שווי חברת הנדל”ן ישראל-קנדה עלה בשנה האחרונה לכ-460 מיליון ש”ח, כאשר גם מניית החברה זינקה ביותר מ 150%. החברה רושמת שיפור ניכר בתוצאות העסקיות שלה על רקע עליית מחירי הנדל”ן ורכישת מניות של בעלי החברה. בנוסף גם שווי האג”ח של קנדה-ישראל עלו בשנה שחלפה בכ-5%-8%. במהלך השנה שעברה רכשו בעלי קנדה-ישראל כ-90% ממניות החברה שברשותם, בהיקף מצטבר של כ-90 מיליון ש”ח. בנוסף הם גם הכפילו את ערך המניה מאז החלו את מסע הרכש.

כל הרוכשים מודעים למצב הקרקע

joy-1078270_1280
רווחים נאים למשקיעים. רכישת קרקעות חקלאיות.

“בארץ לוקח זמן לשנות ייעוד קרקע ואנחנו מדגישים את זה תמיד בפני רוכשי הקרקעות”, מספר אסף שטוען כי הוא ואסף שמים הכל על השולחן ומיידעים את קהל הרוכשים בפני כל סבירות שיכולה להתרחש. התהליך יכול לקחת 10-15 שנים ואף יותר במקרים חריגים.

רוזן וטוכמאייר הם בעלי השליטה בחברה הפרטית קנדה-ישראל ובחברת ישראל קנדה הציבורית. הם חתמו על עסקאות נדל”ן למגורים בהיקף חסר תקדים של כ-2 מיליארד ש”ח, בשנת 2015 בלבד. הנתון הנ”ל ממקם את צמד היזמים בצמרת יזמי הנדל”ן בארץ.

רוב העסקאות שלהם לא היו מהסוג המוכר והסטנדרטי, הם רכשו קרקעות חקלאיות או בעל ייעוד לתעשייה באזורים מבוקשים ושיווקו אותם ברווח נאה. את שנת 2015 החברה סגרה עם רווחים של כ-35 מיליון שקל.

פעילויות נוספות של קנדה-ישראל

אסף טוכמאייר וברק רוזן רכשו באמצע העשור הקודם כ-1000 דונם של קרקע חקלאית תמורת כ-97 מיליון ש”ח. כ-94% מהקרקעות נמכרו תמורת כ-193 מיליון ש”ח, רווח של 110%. הרוכשים בקדימה צורן קנו קרקעות ב-50 אלף דולר לדונם כאשר היום כל קרקע שווה פי שניים מהסכום שבה נקנתה.

חברת קנדה-ישראל פועלת היום לביצוע שינוי ייעוד קרקעות בפרויקט “רמת השרון החדשה”, הנמצא בסמוך לצומת מורשה בשכונת מורשה ברמת השרון.
גם באזור הדרום מזרחי של הוד השרון רכשו רוזן וטוכמאייר כ-104 דונם המיועדים לחקלאות בפרויקט “שביל התפוזים”.

צפו בקטע מהכתבה באתר גלובס:

לכידה