ברק רוזן בועידת הנדלן של כלכליסט על רקע פרויקט ריינבואו

ברק רוזן בועידת הנדל”ן: “לקנות דירה – זו הדרך הטובה לשמור על הכסף” (כלכליסט)

בעלים ומנכ”ל ישראל קנדה, דיבר השבוע בפאנל ‘ועידת הנדל”ן 2024’ של כלכליסט והתייחס למחירי דירות המגורים וההשפעה של המלחמה, הריבית הגבוהה והמהפכה המשפטית עליהם. “כיום לקנות דירה זה לא רק צורך, אלא גם הדרך הכי טובה לשמור על הכסף”. בהמשך התייחס רוזן ספציפית לפרויקטים של ישראל קנדה, שמאז תחילת המלחמה מכרה דירות בהיקף של 1.78 מיליארד ש”ח.

“מה שמבדיל אותנו מכל החברות האחרות”, המשיך רוזן, זה שאנחנו מנסים להמציא מחדש את השוק בכל מקום שאנחנו מגיעים אליו, ומצליחים להרים מחירים – וגם המתחרים נהנים מזה. ב-2021 היה מכרז על שדה דב ו־42 חברות התחרו. אנחנו רכשנו קרקע ב־1.3 מיליארד שקל. הריבית החלה לעלות, ועבור חלק מהרוכשים – זה היה גדול עליהם”.


“עשינו תחרות אדריכלים ולמעשה יצרנו את הריביירה החדשה של תל אביב. הבאתי את נועה קירל ומשפחתה לקנות שם דירות. מתוך 480 דירות, מכרנו 166 דירות ב־4.1 מיליארד שקל. יש לנו מזל שיש לנו את הבנקים המקומיים, שהולכים איתנו ומחירי הדירות לא יירדו”. להערכת ברק רוזן, מחירי הדירות בשדה דב עוד יעלו משמעותית ואין סיכוי שירדו. לאחרונה דווח כי ישראל קנדה מכרה בפרויקט שדה דב דירה ב-8.43 מיליון ש”ח.