כלכליסט: קנדה ישראל תמכור כ-430 דונם בסנט פטרסבורג

על פי הכתבה באתר, חברת קנדה ישראל, שנמצאת בשליטת אנשי העסקים ברק רוזן ואסי טוכמאייר, תמכור קרקע בסנט פטרסבורג שברוסיה בסכום של 108 מיליון דולר, יחד עם קבוצת אלקטרה. מדובר בחלק מקרקע שבבעלות משותפת של שתי החברות, שחתמו על הסכם המכירה.

חברת “מורגל”, שקנדה ישראל שולטת ב-45 אחוזים ממנה, היא הבעלים של הקרקע. 50 אחוזים מהחברה שייכים לאלקטרה. גודל השטח הכולל, שעליו מתפרש פרויקט בשם “פלטונגארד”, הוא כ-2,400 דונם. חברת מורגל תמכור כ-430 דונם ממנו. סכום המכירה בגובה 108 מיליון דולר יורכב מ-45 מיליון דולר במזומן ומ-63 מילון דולר שתקבל החברה שקנדה ישראל מחזיקה בחלק ממנה.

ברק רוזן - קנדה ישראל
ברק רוזן – קנדה ישראל

סנט פטרסבורג, שבה נמצאת הקרקע, היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה. מדובר בעיר שוקקת ומרכזית במערב המדינה. לסנט פטרסבורג היסטוריה עשירה – מדובר במרכז תרבות ביבשת ובו אתרים רבים ואזורי יוקרה. הקרבה לשאר מדינות היבשת והמיקום של העיר על שפת הים הבלטי, הופכים אותה למבוקשת ואטרקטיבית.

חברת קנדה ישראל, בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר, הציגה גידול ברווחיות לסכום של כ-15 מילון ש”ח ב-2012, דבר המהווה שיפור לעומת השנה הקודמת. קנדה ישראל עוסקת בתחום הנדל”ן בארץ וגם במדינות באירופה כמו רוסיה, פולין וגרמניה, ואף באמריקה. מטרתה היא פיתוח קונספטים חדשניים לסגנון חיים. אחד הפרויקטים של החברה הוא Blue תל אביב – 300 דירות יוקרה על פני שישה בניינים בצפון העיר.